Erken Doğum Belirtileri

Erken doğum habercileri açısından bazı durumların bilinmesinde fayda vardır:

Karında öne doğru çıkan dikilen bir sertlik olduğunda, elinizi karnınıza koyduğunuzda bir basketbol topu hissediyorsanız, bilmelisiniz ki, bu sizin rahminizin kasılmasından dolayı sertleşerek bu bulguyu vermesine yol açar. Gebeliğine son ayında ya da başka bir deyişle 36 – 40 haftalar arasında bu durumun hissedilmesi (seyrek ve kısa aralıklarla olması halinde) normaldir. Buna doğuma hazırlık kasılmaları ya da rahim egzersizleri denir. Ne zamanki bu durum daha erken haftalarda ve günde birkaç kez den fazla oluyorsa, hele de kasıklara baskı hissi veriyor, ya da aralıkları giderek sıklaşıyor ve süreleri uzun olmaya başlıyorsa, erken doğum habercisi olabilir ve doktorunuza kontrole gitmenizi gerektirebilir. Bu kasılmaları ağrı olarak hissetmezsiniz. Hissettiğiniz durumda mutlaka doktorunuzu görmenizde fayda olabilir.

Kasıklarda sık sık bası hissi ve ağrı hissedilmesi, sık sık idrara gitme hissi (gittiğinizde fazla idrarınız olmadığı halde), suların gelmesi, kanama gelmesi, aşırı ıslanma hissi erken doğum habercilerinden biri olabilir.

Bu bulgular olduğunda erken doğum alarmı çalmanıza gerek yoktur, sadece kendinizi daha iyi izleyip değerlendirmenizi icap ettirir. Gerektiğinde doktorunuz ile temasa geçmeniz ile durum açıklığa kavuşturulur.

Erken doğum risk grubunda olanlarda ya da arzu edenlerde 22. hafta civarında yapılan muayenede erken doğum riski ya da öngörüsü hesaplanabilir

Erken Doğum Belirtileri